Info

Information för företag

I februari 2020 är det äntligen dags för den årliga DataTjej-konferensen som detta år kommer att hållas i Uppsala! Vi hoppas att ert företag vill vara en del av denna fantastiska konferens som ger möjlighet att nätverka och inspirera ambitiösa kvinnor och icke-binära som brinner för IT och data.

Konferensen ger inte bara en chans att tidigt nå studenter inom IT/data men också en möjlighet att samla feedback, vad är det som gör just ert företag attraktivt och vad är det ni letar i hos framtida anställda?

Vi erbjuder fyra olika paket för företag (Diamant, Guld, Silver och Brons) som ger just ert företag en  möjlighet att stärka erat varumärke och interagera med framtida talanger inom IT!

Hur anmäler jag mitt företag till konferensen?

För att delta eller få mer information, kontakta: business@datatjej.se.

Ta chansen att delta i en fantastisk konferens med över 100 st IT-intresserade deltagare!

Information för funktionärer

Vi i projektgruppen för DataTjej konferensen vill att denna konferens ska bli den bästa någonsin, men för att lyckas med det behöver vi ett gäng fantastiska funktionärer som kan hjälpa oss under konferensdagarna! Som tack för att du är med och hjälper till på DataTjej-konferensen bjuder vi alla funktionärer till fredagens finalsittningen på slottet, det vill du inte missa!
Ansökan till funktionär kommer att öppna 19 november och är öppen för alla, även killar och för dig som inte är student. När anmälan stängt går vi igenom ansökningarna och sedan får du ett mail med mer information om du fått plats!
Om du har några frågor, mejla fika- och funktionärsansvariga Nathalie på fika@datatjej.se.

De olika roller som kommer att vara möjliga att söka listas nedan:

Mäss och Företags funktionär
Som Mäss och Företags funktionär kommer du att jobba på torsdagen, på konferensens mässa med alla företag. Du kommer att hjälpa till med att ställa iordning innan mässan och städa upp efteråt, du skall även sköta garderoben när deltagarna kommer och när mässan börjar ta slut.
Utöver det kommer du även fungera som kontaktperson till ett eller flera företag på mässan. Det är dig företagen kan vända sig till om dem skulle ha några frågor eller funderingar under mässan. Att vara företagsvärd är ett perfekt tillfälle att nätverka och knyta kontakt med de intressanta företag som kommer till konferensen!

Eventfunktionär
Det är inte bara föreläsningar under konferensen – självklart ska vi också bjuda deltagarna på fantastiska sittningar! För att göra dessa sittningar så bra som möjligt behöver vi funktionärer som hjälper våra event-ansvariga med att dekorera, rigga, hjälpa till med bordsplacering och annat som kan tänkas behöva fixas inför sittningarna. Som Eventfunktionär kommer du att hjälpa till inför onsdagens sittningen på nation och även på fredagen då det är finalsittning på slottet.
Är du en hejare på ballongblåsning eller bara vill vara med och bidra till fenomenala sittningar för alla deltagare – sök Eventfunktionär!

Teknikfunktionär
Denna post innebär att du under en, eller flera, dagar under konferensen är på plats under föreläsningarna och hjälper till med tekniken. Arbetsuppgifterna kommer främst handla om att förse föreläsare med mikrofon, hjälpa dem att få igång deras presentation vid eventuella tekniska problem och att se till att ljudet i salen fungerar som det ska. Eftersom du är med och hjälper till på samtliga av den dagens föreläsningar bjuder vi dig även på lunch!
Att vara Teknikfunktionär ger dig den unika chansen att som icke-deltagare få vara med och höra alla inspirerande föreläsningar under konferensen! Om du även skulle vara intresserad av att vara Fotofunktionär under konferensen går det självklart att kombinera.

Fotofunktionär
Självklart vill vi föreviga konferensen med hjälp av massor med bilder under dagarna. Vi söker dig som har erfarenhet och intresse att fotografera och du förväntas även ha en egen systemkamera. Som Fotofunktionär är din uppgift att fotografera under föreläsningarna, workshopsen fikapauserna och eventuellt på sittningarna. Eftersom du är med och hjälper till under större delar av dagens aktiviteter, bjuder vi dig även på lunch.

Fikafunktionär
Under konferensen kommer det såklart att serveras fika i massor! Som Fikafunktionär kommer du främst att hjälpa till med att duka fram, servera och städa upp under både lunch- och fikapauserna. Självklart måste all fika provsmakas också! Du får även chansen att mingla med alla deltagare och föreläsare i pauserna. Utöver fikandet och minglandet kommer vi även behöva din hjälp med att plocka iordning goodiebagsen som deltagarna ska få vid ankomstdagen!

FAQ

Här hittar du de vanligaste frågorna inför konferensen, hittar du inte svar på din fråga här kan du maila till projektledare@datatjej.se. 

När kan jag anmäla mig?
Anmälan för årets konferens är tyvärr stängd.

Ingår kostnaden för transport till konferensen? 

Nej, transport till och från Uppsala betalar deltagarna själva.

Är alla föreläsningar obligatoriska? 

Ja, alla föreläsningar är obligatoriska. Om man inte närvarar riskerar man att inte få gå på finalsittningen.

Kostar det något att gå på konferensen? 

Ja, deltagaravgiften för konferensen är 500 kr.

Kommer det att finnas specialkost under konferensen? 

Ja det finns det. Du föranmäler dina matspecifikationer i din ansökan. Har du glömt att göra detta kan du höra av dig till fika-ansvarig: fika@datatjej.se. 

Betalar jag för transport under konferensdagarna? 

Nej, all transport mellan olika platser under dagarna ingår.

Vad ingår i konferensen? 

I konferensen ingår boende, transport mellan de olika aktiviteterna och mat. Transport till och från Uppsala ingår inte.

Måste jag vara med under alla dagar? 

Ja, närvaro under mässa, workshops och föreläsningar är obligatorisk.

Hur ser schemat ut för konferensen? 

Schemat kommer att publiceras snart!

Vem kontaktar jag om...?

Jag är allergisk: fika@datatjej.se 

Jag är anmäld men inte längre kan komma: deltagare@datatjej.se

Jag har frågor angående de företag som kommer till konferensen business@datatjej.se

Frågor angående kvällsaktiviteter eller sittningar: event@datatjej.se